Jsem instruktorka plavání dětí a zabývám se pohybovými návyky dětí od narození,
jak na suchu, tak ve vodě. Předávám rodičům
a instruktorům ucelené informace o vývoji dětí a vedu je k bezpečné formě pohybu ve vodě.

Můžete mi říkat Zuzka, Zuzu, máma, "Bejby" nebo paní Němcová. Jsem tanečnice, lyžařka, zpěvačka, věčná optimistka, produkční života, kuchařka, uklízečka, taxikářka, cestovatelka, utěšovatelka, kamarádka, manželka a žena.
A v neposlední řadě, jsem instruktorka plavání.

Moje cesta k práci instruktorky plavání byla dlouhá a díky ní a získaným zkušenostem mám dnes tu svobodu, o které jsem vždy snila. Dělám práci, která mě nejen baví, ale dává mi smysl a motivaci po letech strávených v kanceláři.

Během své práce instruktorky plavání provádím rodiče a jejich malé děti bezpečným psychomotorickým vývojem od narození.

Učím rodiče jak správně manipulovat s dětmi, jak na suchu, tak ve vodě. Učím je prvkům sebezáchrany ve vodě a základním plaveckým dovednostem, což považuji v dnešní době, kdy je každá zahrada vybavena bazénem, za klíčové.

A při tom všem si společně užíváme spoustu legrace!

Můj příběh jak jsem se z kancelářského křesla dostala až do bazénu

Má cesta k bazénu začala, když se mi narodila první dcera. Zoufale jsem hledala informace o vývoji dětí, správné manipulaci, cvičení a plavání. Jako nová maminka jsem chtěla dělat vše správně, ale informací bylo málo. Čelila jsem otázkám správné manipulace a péče o dítě a nebylo kde hledat odpovědi.

Během těhotenství nás monitorují a pak, když se dítě narodí, zůstáváme v tom sami. Začala jsem si uvědomovat, že mnoho informací, které potřebujeme, nám nikdo neposkytne.

S první dcerou jsme začali navštěvovat fyzioterapeutku, prováděli jsme cvičení Vojtovy metody a masírovali. Nepřetáčela se na bříško, a i když nakonec tuto dovednost ovládla, tak se nikdy neplazila a nelezla po čtyřech. Časem se rovnou postavila a celou fázi lezení tím přeskočila.

Jak nás první krůčky doběhly

Další kapitolou byla situace, kdy dcera přestala chodit ve věku 9 let. Prvotní stav vypadal jako chřipka, ale postupně jsme se dostali do nemocnice, kde lékaři postupně vylučovali nemoci, které nemá. Jeden den vám řeknou, že nemá obrnu, další den vám řeknou, že rakovina to také není.

Po týdnu jsme se dozvěděli, že příčina je psychická, ale díky pohybovým vzorcům, které si dcera (ne)osvojila v prvních měsících života, se její psychické trápení převedlo do fyzického projevu u nohou.

Další problém, který nastal, byl, že dcera neměla pohyb. Nechtěla jsem, aby jí ochably svaly a jen seděla nebo ležela. Nakonec jsme se dostali k plavání, protože dcera lépe snášela bolest a rehabilitaci ve vodě. Dcera se postupně začala šoupat po domě po břiše, odrážela se jen rukama a tam mi to přišlo divné. Proč neleze, nebo se neplazí? Po dlouhém bádání jsem zjistila, že to neumí! Jako miminko se to nenaučila a tento pohybový vzorec neměla zafixovaný.

Celý rok trvalo, než se postavila pevně na nohy. Dnes už je na střední škole, běhá, závodně tancuje, ale plazit se stále neumí.

Pohybové dovednosti a vzorce, které si dítě osvojí v prvním roce své existence, ho provází po celou dobu jeho života.

Zkušenost je nejlepší učitel

Díky této zkušenosti jsem se začala zajímat o pohybové vzorce u dětí. Četla jsem knihy o psychomotorickém vývoji, absolovala kurz manipulace s miminkem a rozhodla se propojit suchou manipulaci s mokrou. Získala jsem akreditaci instruktora dětského plavání pro děti.

Dnes prostřednictvím svých e-booků a videí předávám rodičům ucelené informace o pohybových návycích dětí, jak na suchu, tak ve vodě a zároveň je vedu k bezpečnému pohybu ve vodě. Připravuji také online kurz pro maminky a ženy, které chtějí být instruktorkami plavání, s praktickými radami a tipy, jak zvládnout práci instruktorky, nebo jak začít s vlastní plaveckou školou.

Přeji všem maminkám a ženám, které se zajímají o zdravý vývoj dětí, aby je dovedly k bezpečnému a zdravému pohybu. V dospělosti nám jistě poděkují.